tisdag 5 april 2011

Älskar värmen


Det är verkligen så underbart att äta frukost och se solen gå upp över fjärden. Vårkänslorna kastar sig över mig och jag längtar till båten ligger i. På tal om friskfaktorer så är det ljuvligt att sitta mot husväggen i eftermiddagssolen och höra måsarna och svanarna. Det går fort mot sommaren nu, och jag vill verkligen njuta av varje dag.
Innan jag kom ur mitt aktiva missbruk hade jag svårt att uppskatta omgivningen, både människor och väder och vind. Allt fokus var på mig och jag var världens centrum. Inte i form av "ge-mig-all-uppmärksamhet"-centrum, men jag upptog min egen tid helt och fullt och det fanns inte plats för så mycket annat. Årstiderna flöt ihop och tillvaron var mer eller mindre en konstant grå massa. Självklart fanns där ljuspunkter och tillfällen där jag mådde bättre, men de var sällsynta.
Nu för tiden är allt annorlunda och det känns som att jag fått en livslust de senaste åren som jag aldrig tidigare haft. Ångesten inför badsäsongen som infann sig varje vår tidigare är inte alls lika stark, även om jag är osäker på om jag blir helt hel på den punkten någonsin. Men det känns mer som att det hänger ihop med vår tids ideal, än att det skulle vara en rest av mitt aktiva beroende. Jag får jobba på det helt enkelt. (Som idag när jag om några timmar svettas på gymmet under överinseende av min PT=). Önskar oss alla en tisdag i sinnesro.

Inga kommentarer: