söndag 20 mars 2011

Ny design

Det händer grejer här på bloggen och förutom en uppenbart (början till) ny design har jag lagt till "om sockerberoende på 3 minuter" här till höger. Här hittar du lättast grundinformation om vad sockerberoende är och en kortis om vilka olika typer av förhållningssätt som finns, genom tidigare inlägg här på bloggen. På den här bloggen skriver jag dagligen om mitt liv i tillfrisknande och abstinens från min beroendesjukdom. Mitt primära utlopp är socker, men beroendesjukdomen är en och utloppen flera. Alkoholism, narkomani, shop-o-holism, spelmissbruk, överätande - vi har alla olika utlopp och oftast fler än ett.
Kost och hälsa är på tapeten om möjligt än mer än tidigare och beroendefrågorna är mer aktuella än någonsin. För min del försöker jag leva efter "en dag i taget" istället för årslöften och aldrig-mer-terapi. Jag kan äta vad jag vill, när jag vill, men inte idag. Välkommen till mitt fönster.

PS. Facebook-gilla-knappen försvann i uppdateringen av design, så alla tidigare "gilla" är borta. Det är bara att sätta igång igen. =)

Inga kommentarer: