måndag 21 mars 2011

Min födelsedag idag


Bra start på veckan! Vi har precis gått morgonens powerrunda och till och med pulsklockan gratulerar, med en bild på en tårta... Något motsägelsefullt måste jag säga. =) Idag inleder jag mitt trettionde levnadsår och jag ser väldigt mycket fram emot det. Det senaste året har varit fullt av spännande upplevelser, nya kunskaper och insikter, nya vänner och kollegor och roliga uppdrag. Den isolerat viktigaste händelsen förra året var att jag fick tummen ur och tog steget, jag deltog i en intensivkurs för sockerberoende personer hos Bitten Jonsson och fick genom det kontakt med tolvstegsprogrammet. År av "vita knogars nykterhet" - där jag skötte mig, åt som jag skulle och höll mig borta från sötsaker, men absolut inte levde i någon som helst frihet utan enbart tvång - är borta.
2011 är spännande på flera sätt. Dels för att jag står inför nya spännande utmaningar på jobbet, dels för att jag fortsätter min vandring i tillfrisknande, dels för att min ambition är att ha släppt en bok om mina upplevelser av beroendesjukdomen, innan nyår.

Tack alla ni som följer mig här på bloggen, som kommenterar och skickar mail. Önskar er alla en fin måndag, själv ska jag njuta av att fylla år!

9 kommentarer:

Slottets lilla värld sa...

Stort GRATTIS på din stora DAG!!

Gunilla Sahlin sa...

SLOTTETS LILLA - varmt tack! kram

Smith sa...

Grattis på födelsedagen! Låter härligt att ditt mål är att njuta av dagen. Vilken underbar inställning! Önskar dig den härliga dag du förtjänar :-) Den nya designen ser bra ut. Kram!

Anonym sa...

GRATTIS till dig, kämpande kvinna!
Men du...jag tycker sidan blev så mörk... otydligare att läsa. Den ser lite tung och dyster ut. Den förra blev jag glad när jag öppnade! Så kan det vara. Inget stort problem, dock! Everything changes...
Lena Ess

Gunilla Sahlin sa...

SMITH - tack!
LENA ESS - tack för kommentar. Jag fick en annan kommentar om en någon som slutar läsa min blogg bara för att den blev för svart, så nu är en ljus igen =) kramar till båda.

Camilla sa...

Grattis på din dag! Jag börjar sakta men säkert inse vad det är du pratar om ang. frihet och inte "sitta på knogarna" och det är underbart men det krävs arbete. Ska bli ett nöje att fortsätta följa dig, heja heja!

Magdalena sa...

Grattis på din dag Gunilla!

Desiré sa...

Grattis i efterskott! :)

Gunilla Sahlin sa...

CAMILLA - tack så mycket. Härligt att du börjar komma över kammen. En dag i taget, bit för bit. Det kommer att gå vägen.
MAGDA - tack!
DESIRÉ - tack!
Kram, G