tisdag 8 mars 2011

GTs löp 8 februari


Det visar sig att artikeln som Expressen publicerade om Bitten Jonssons nyupplaga av Sockerbomben och min personliga berättelse om sockerberoende plockades upp av GT i Göteborgsområdet den 8 februari. Kul!
Nästa tillfälle (annan artikel) är med Expressens bilaga GI & Hälsa som kommer ut den 29 mars. Håll utkik då!

Jag ser fram emot Kalla Fakta på TV4 på torsdag, som djupdyker i fetmaoperationer.
Jag skrev om detta den 11 februari, läs mitt inlägg och kommentarer här. Det blir intressant att se om TV4 berör beroendeproblematiken överhuvudtaget. Oavsett vad, är det bra att det börjar bubbla mer och mer från fler och fler håll. Ju fler som belyser området mat/socker/beroende utifrån olika vinklar, desto större acceptans att fortsätta gräva efter kunskap och fakta. Och desto större acceptans för de av oss som är medvetna om vår beroendeproblematik att kunna fortsätta vårt tillfrisknande.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

I helgen upplevde jag för första gången: nej, jag vill inte ha en klunk Cola zero - smakade först men den kändes så söt och sliskig så hela kroppen sa: jag vill inte! och idag när alla åt semlor på jobbet så kände jag inget sug och tackade nej, inga vita knogar. Jag kunde förnimma smaken och hjärnan sa att det goda är kortvarigt sen kommer en låååång baksmälla. SÅ SKÖNT! Hur går det för dig under semmeldagen?

Gunilla Sahlin sa...

MAGDALENA-tack för din kommentar. Härligt att höra! Skönt att du känner en frihet i det, verkligen. Det går bra för mig, semlor är ganska oladdat för mig, vilket är skönt. Kram G