måndag 21 mars 2011

Godisuppslag i Dagens Industri


Under rubriken "ENTREPRENÖR" berättar Dagens Industri idag om Henrik och Mikael som byggt upp en godiskoncern som i år omsätter drygt 65 miljoner kronor. Det handlar om lakritsremmar och geléhallon som exporteras över hela världen. Genombrottet kom på godismässan ISM i Köln för några år sedan när New York Times hade en bild av en av deras geléprodukter på framsidan.
Jag visste inte ens att det fanns en godismässa av sådan storlek, men är inte förvånad. Jag längtar till dagen då DI lyfter nya entreprenörer med verksamheter som erbjuder hälsa, läkedom och framgångsberättelser till följd av nya innovationer inom lågkolhydratkost och beroendeprevention.

PS. DI har ingen nätversion av tidningen om man inte är medlem, så man måste köpa tidningen för att läsa artikeln.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Jeg liker ikke hvit tekst på svart bunn. Det er for strevsomt å lese, så nå slutter jeg å følge bloggen din.
Lykke til videre!

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - tack för din åsikt, nu har jag ändrat tillbaks så jag hoppas att du fortsätter följa mig. =)

Slottets lilla värld sa...

Försökte trycka på fb-gilla-knappen, men då skulle jag bekräfta, och då kom den norska anonyma kommentaren fram! Precis som att det var den jag skulle bekräfta??!! Knepigt!

Gunilla Sahlin sa...

Jag såg det nu, märkligt. Jag testar och bekräfta och ser var som händer.

Gunilla Sahlin sa...

Det är lite märkligt att översta kommentaren kommer med i "gilla" bilden på FB, men klickar man på länken så kommer man till själva inlägget och inte bara till kommentaren.

Anonym sa...

Jag tänkte också sluta läsa din blogg när det blev "vitt på svart", så tack för att du ändrade igen!
Lena Ess

Gunilla Sahlin sa...

LENA ESS - härligt =)