lördag 5 februari 2011

Lördagsmys

Ikväll är det Melodifestivalpremiär, och det ska bli roligt. Jag känner flera medverkande både på och bakom scenen under dessa kommande 6 veckor och det är alltid kul att tippa vilka som kommer till final, och hur det går där. Ikväll är det svårtippat, personligen hoppas jag på Pernilla Andersson. Danny verkar vara given, men sådant är alltid svårt. Kommer du att titta? Har du någon favorit på förhand? Dessa dagar är jag så tacksam över att jag lever med en man som inte äter skräpmat och lördagsgodis. Vi har laddat med hemgjorda lammfärsbiffar och en god sparrisförrätt. Till TV:n blir det en grädde/bär-dessert som är en favorit. Men först bubbelbad. =)

5 kommentarer:

Smith sa...

Jag och familjen har också kollat melodifestival ikväll. De andra har käkat kolhydrater i massor. Jag har klarat mig utan, utan problem :-) Äldsta dottern (inspirerad av sin mor?) har godislöfte och har hållit sig undan de värsta frosserierna. Vi betygssatte och fick fram en klar favorit, som också gick direkt till Globen, men sedan var vi inte lika ense om de efterföljande placeringarna.

Jag tycker också grädde och bär är den bästa desserten. Har du nån specialvariant du vill tipsa om? Oftast blir det blåbär/hallon för mig. Ibland svarta vinbär eller lingon. Och mycket grädde. Lite väl mycket ibland.

Slottets lilla värld sa...

Klart man tittar/lyssnar på Melodifestivalen!! Med några gräddostskivor som snacks.

Mina båda favoritet gick vidare, en direkt och en till andra chansen. Och det var inte Danny! :-)

Gunilla Sahlin sa...

SMITH - det finns en supergod dessert där man blandar vispad grädde, marcarpone (en färskost) och bär. Jag brukar blanda med blåbär och/eller hallon. Den blir ganska mäktig så det gäller att inte göra för stora portioner (om man inte har matplan att följa)Bra jobbat av din äldsta dotter. =)
SLOTTETS LILLA VÄRLD - gräddost är supergott, låter som att du hade en härlig kväll.
Kramar till er båda.

Smith sa...

Tack för desserttipset! Ska promenera till affären och se om de har mascarpone, till släktmiddagen i kväll.

Gunilla Sahlin sa...

Lycka till! Vispa grädde, lägg i mascarpone och bär och blanda. Toppa med några bär så ser det extra trevlig ut. Om du äter mörk choklad går det att lägga några flisor längst upp (jag äter gör inte det till mig själv, men ibland till gästerna)