onsdag 2 februari 2011

Bara timmar kvar.


Vi ska ut och njuta av semesterns sista solnedgång och sedan äta middag på ett mysigt litet ställe som heter L'Orange. Ägarens fru är svenska, men det är också det enda svenska med stället. God traditionell indisk mat när den är som bäst. Får se om maken vågar sig på vindaloo igen (starkaste av starka maträtterna här).
Vi har nästan packat klart, bara det sista återstår. När vi kommer hem från middagen har vi ungefär tre timmar innan den privata transfern går mot flygplatsen. Då ska jag förbereda mina matlådor som jag ska ha med mig, och som jag innerligt hoppas går igenom kontrollerna, precis som de gjorde på nervägen.
Frukost, lunch och två mellanmål ska fördelas i små plastlådor (finns jättebra lådor på GRANIT). Det är primärt konserver som jag har med mig från Sverige som ska utgöra basen i måltiderna. Som en safe så vet jag som sagt att varmrätterna på båda flighterna ner faktiskt var "allergic to carbhydrates"-anpassade, och det känns hoppfullt om det nu skulle vara så att jag inte får med mig maten genom kontrollerna, trots intyg på svenska och engelska kring min allergi.
Håll tummarna! Goodbye India - hello Sverige och Södermanland.
Tack alla som följt och kommenterat mina inlägg under resan - det har definitivt varit ett värdefullt verktyg för mig i att hålla min abstinens. Nästa inlägg blir först imorgon seneftermiddag/kväll, när vi landat och kommit hem igen.

(Bild - förra gången vi åt på L'Orange)

2 kommentarer:

Smith sa...

Tack för att du har skrivit från din semester. Och tack för att du har tagit dig tid att stötta mig här hemma när det har behövts. Välkommen hem till Sverige! :-)

Gunilla Sahlin sa...

SMITH - tack för din feedback! kram G