tisdag 25 januari 2011

Läget är bättre

Dagen har förlöpt bra, och magsmärtorna är borta. Det känns att jag hade en tuff natt, jag har inte haft mycket kraft idag, och jag är öm i magen. Jag är oerhört glad över mina vänner som svarat på mina frågande mail och känner att jag fått bra tips att komma vidare. Just nu exkluderar jag nötter helt, och kommer att göra det ett tag.
Det är intressant att observera mig själv. Till frukost har jag de andra dagarna bl a ätit naturell yoghurt med just nötter i. När det inte var aktuellt imorse försökte jag köpslå mig till att ha i papaya-bitar istället. Jag äter inte frukt sedan 8 månader tillbaks och det ingår inte i min matplan. Helt plötsligt försökte min manipulativa beroendesida få mig att tycka att det skulle vara ok att göra avsteg från ett av mina viktigaste verktyg - matplanen - som en sjukdomsvinst. Min observante make hjälpte mig att avslöja lögnen.
Jag frågade istället kort och gott efter kanel, vilket de hade och den naturella youghurten blev jättegod, helt fri från bedrägliga sockerkällor.
Jag känner mig lite orolig nu inför kvällen, ska det bli en likadan natt till? Men jag har inte makt över det, och kan inte heller lösa något genom att oroa mig. Jag får helt enkelt lägga det utanför mina försök till kontroll och hoppas på det bästa.
Nu ska vi snart ut och äta middag. Jag har målat om naglarna och inser att lacket inte torkar lika bra i 27 graders värme som det gör hemma i Svea. =)
Tack för alla era varma tankar och tillrop.

3 kommentarer:

Slottets lilla värld sa...

Va skönt att höra att det är bättre igen! Hoppas det håller sig så och blir helt bra! Inge kul att drabbas av åkommor på semestern långt bort i annat land...
Det gäller att sitta still ett tag extra då, medan lacket torkar! Ha en skön och trevlig kväll, här hos mig är det just nu, kl 17:40 på kvällen, -9,3 gr, så lacket torkar inte speciellt bra här heller... ;-)
kram

Gunilla Sahlin sa...

SLOTTETS LILLA - tack för din kommentar. Lacket blev så där, men det gör inget. Jag har sjungit U2 på karaokerestaurangen till berusade ryssars jubel - vilket nog får ses som tillfrisknande.=) kram G

Slottets lilla värld sa...

hahaha! Härligt!! Skönt att höra!