tisdag 18 januari 2011

Dagen före avresa

och en hel del att göra. Vi har bestämt oss för att åka till Arlanda och bo över redan ikväll, eftersom det ska bli kaos på vägarna inatt/imorgon. Vi är på väg hem från stan för att packa och ska sedan tillbaks och vidare mot Arlanda senare i eftermiddag/kväll. Mitt fokus just nu är att få till matlådorna som jag ska ha med mig på resdagen ner. Jag hittade jättebra små platslådor på Lagerhaus igår, som kommer att bli kanon.
Jag kommer att försöka blogga så ofta jag kan från Indien, eftersom det är ett viktigt verktyg för mig. Samtidigt är vet jag inte med säkerhet att den utlovade internetuppkopplingen verkligen fungerar. Så håll utkik, det kommer uppdateringar löpande.=)

Grammis igår gick som sagt väldigt bra, och det var en härlig upplevelse. Servitören som hade hand om vårt bord visade stor hänsyn till mina behov och var väldigt proffsig. Det känns alltid skönt att bli bemött med respekt.

Nu, India - here we come...=)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Måste bara få undra lite angående din våg som du tar med överallt.. Förstår vitsen om det är en buffé som ska ätas, men som nu sist tex på Kungliga Operan.. På sådana ställen brukar det ju inte vara risk för dignande fat precis..

Missförstå mig rätt nu, men jag tror det kan finnas risk för att man "lever ut" sin sjukdom också..

Smith sa...

Lycklig resa! Hoppas allt flyter på och att ni kommer fram enligt planeringen:-) Jag tror att din förberedelse beträffande maten kommer att göra att du kan motstå den röda hunden om den kommer farande där borta i Indien. Kram.

Gunilla Sahlin sa...

ANONYM - tack för ditt inlägg. Tro det eller ej, men köttbiten som jag fick igår var 50% större än vad min matplan tillåter, och det var mindre grönsaker på tallriken än jag ska ha. Så vågen behövdes, även på Ooerakällaren. Jag förstår vad du menar, och det är upp till var och en att rannsaka sina hypokondriska drag. För min del skulle jag göra allt för att bli frisk, men min sjukdom är kronisk. Däremot går det att tillfriska i olika grader, och det är mitt mål. Förhoppningsvis kommer jag till en punkt där vågen inte behövs, men jag är inte där än.
SMITH - tack! Kramar till båda. G

Desiré sa...

Ha en alldeles underbar resa! :)

Magdalena sa...

Önskar dig en underbar resa!

Anonym sa...

Hej igen Gunilla och tack för ditt svar! Dock förstod jag det inte riktigt.."hypokondriska drag"? Om du med det åsyftar det jag skrev om att "leva ut" sin sjukdom så missförstod du mig verkligen! Jättetråkigt verkligen om så var fallet! Självklart menar jag INTE att du tror att du är sjukare än du är! OM det nu var så du menade..

Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar med "leva ut"..

Angående maten du blev serverad på Operakällaren, vad hade hänt om du åt "för mycket" kött och "för lite" grönsaker? Bara väldigt intresserad, inget annat! Hade det legat någon form av kolhydrat, och då menar jag "långsam kolhydrat", på tallriken hade jag självklart förstått, då jag läst mig till att du ej klarar det. Men rent protein..

Hoppas du ej tar illa upp för alla mina frågor! Menar INGET illa, vill bara förstå!

Gunilla Sahlin sa...

DESIRÉ och MAGDALENA - tack!
ANONYM - då missförstod jag dig. Inget hade hänt mer än att jag gjort avsteg från min matplan. Den är särskilt framtagen för mig och mitt behov av protein, fett och grönsaker/bär. Tidigare har jag överätit mat, och protein i synnerhet som en kompensation av att jag inte äter sötsaker. Min matplan hjälper mig att hålla rätt nivåer. Och eftersom jag är expert på att manipulera mig själv, hade Operakällaren kunnat vara ett perfekt tillfälle för mig att "jag ska ju bara" eller "bara för den här gången eftersom det är fest" och då äta mycket mer än vad jag borde. Det i sig är ett sjukdomsbeteende för mig och det är mina sjukdomsbeteenden som jag behöver tygla och förändra till friskfaktorer. Därför var vågen viktigt att ta med, särskilt till Operakällaren. Fortsätt fråga! Kram till alla tre, Gunilla