torsdag 30 december 2010

Nyårslöften - inget för mig

Som jag skrivit tidigare så vågar jag vägra nyårslöften i år. Varför? Av den enkla anledningen att lova mig själv någon form av förändring som ska vara ett helt år, eller i alla fall en lång period är omöjligt för mig, och för många andra tror jag. Istället är det en dag i taget som gäller. Bara för idag ska jag äta sådan mat som är bra för mig. Bara för idag ska jag ta mitt beroende på allvar och inte ge efter för manipulativa tankar som kommer. Bara för idag ska jag vara tacksam över att få leva i en del av världen som är skonad från krig, svält, naturkatastrofer (mycket snö och inställda tåg räknas inte), jordbävningar och svåra konflikter.

Så här på årets näst sista dag är det nära till hands att reflektera över året som gått. Jag är oerhört tacksam över de erfarenheter jag fått, och utveckling framåt. Jag ser fram emot 2011, en dag i taget.

Inga kommentarer: