fredag 24 december 2010

Lunchen avklarad, skönt med promenad

Grötlunchen avklarad, det blev rödtunga med räkor och sallad för min och min makes (diabetes) del. Det gick bra! Nu har vi precis kommit tillbaks efter en skön eftermiddagspromenad i området. Grabbarna valde att ta en runda till medan vi tjejer kände att det räckte med första svängen. So far so good. Jag känner att jag tänker ovanligt mycket på mat, på när vi ska äta nästa gång, hur jag ska väga etc. Men ett sätt att flytta fokus från maten är att sysselsätta mig med annat. Jag har med mig min kamera, jag älskar att fotografera. Det är ett tips till dig, om du känner att det går åt för mycket tankeenergi på maten idag. Sysselsätt dig med något annat. Lek med barnen (om det finns några på plats), titta igenom ett fotoalbum, hjälp till att fixa med något (kanske inte just mat i så fall), fota om du har en kamera, föreslå att ni ska ta en promenad. Varför inte titta på Kalle Ankas jul nu kl 15.00 eller Karl-Bertil Jonsons jul därefter.

Hur går det för dig så långt idag?

Inga kommentarer: