lördag 25 december 2010

Behåll fältet

Sitter i ett lugnt hem och känner för första gången på ganska länge att jag kommit ner i varv. Juldagen har varit fridfull så långt och det är skönt att vara hemma igen. Snart är det dags för middag, det blir laxkotletter i ugn och en fräsch sallad till. Jag känner mig fortfarande väldigt nöjd över gårdagen och inser samtidigt att var dag är ny och har sina utmaningar. Planering är ledordet för kommande vecka. Vikten av att ha bra mat hemma, att ha koll på när vi ska äta någon annanstans och förbereda det så gott det går, kan inte nog understrykas.

Vi har bokat en resa till Indien, Goa den 19/1 i två veckor, ser fram emot det! Någon som varit där? Jag förstår det som att maten är varierad och det borde inte vara något större problem för mig att hitta mat jag kan äta. Önskar oss alla en fridfull kväll.

Inga kommentarer: