fredag 17 september 2010

Intensiv vecka = högre risk


För min del finns det ett antal yttre faktorer som påverkar mitt "beroendetillstånd". Om jag har läget under kontroll, om det är ansträngt eller om hela mitt jag är under attack. Nivån av stress är en sådan faktor. Ju mer stress - desto större risk för sug, och för cravings. Oro är en annan sådan faktor. Ju mer orolig jag är för en kommande händelse, eller något annat i min närhet, desto större risk att jag lyckas manipulera mig själv att allt löser sig bara jag får äta det eller det. (Vad som just då står överst på min önskelista.) Den här veckan har varit en sådan utsatt vecka, eftersom vi ikväll har premiär för ett projekt som jag är övergripande projektledare för. Med 85 personer i den turnerande personalen, och lika många lokala förmågor i varje stad, ska vi under 10 veckor besöka 18 städer för 20 spelningar. Förhoppningsvis kommer ca 70 000 tjejer över hela landet att ha sett showen när vi är klara i Karlskrona i slutet av november. Allt har gått och går riktigt bra so far, vilket är skönt. Men ansträngningen mentalt för att inte trilla dit är stor, och tar mycket energi. Mitt tillfrisknande är nytt varje dag. Varje morgon innebär ett beslut. Jag kan äta precis vad som helst, men inte idag.

Inga kommentarer: