tisdag 29 juni 2010

Hur koppla av på semestern

På fredag är det dags, sista dagen innan semestern börjar.
Det är andra året i hela mitt liv som jag ska sammanhängande semester i juli och det ser jag fram emot. Det verkar som om jag kommer att kunna koppla av mer eller mindre helt. Jag har hittat formuleringen "reaktiv, inte proaktiv" som jag i vanliga fall brukar använda som något dåligt när det kommer till jobb. Men på semestern kommer det att vara just så. Om något inträffar som jag behöver hugga tag i jobbmässigt, så får jag göra det. Men jag kommer inte sitta planerat och göra analyser och tidsplaner inför hösten. Jag kommer exempelvis ta bort funktionen läsa-mail-i-blackberryn, och jag kommer inte att lyssna av telefonsvararen. Vill man mig något så skicka ett sms. Snabbläste en artikel på E24 om just semester och avkoppling, jag ska läsa den noga och se vad jag kan suga åt mig. Jag ska dessutom på kurs tillsammans med maken hos Bitten Jonsson vilket jag ser väldigt mycket fram emot. Dags att ta nya steg i min kamp mot mitt sockerberoende.

Inga kommentarer: