tisdag 2 mars 2010

Morötter - bästa mellanmålet


Under de senaste veckorna har jag kämpat med att skapa rutin med bra mellanmål. Jag märker att jag har en tendens att trigga även på icke-kolhydratprodukter, genom att jag har svårt att avgöra när jag ätit tillräckligt mycket. Jag kan aldrig låta det beslutet vila på en känsla, det krävs ett rationellt beslut varje gång. "Nu har jag ätit en mellanstor morot till mellanmål, nu räcker det". Jag skulle utan problem kunna sätta i mig fyra, utan att egentligen kunna förklara varför. Men morötter är ändå det mest optimala mellanmålet för mig. God smak, i princip noll kolhydrater, enkelt att ta med sig. Frukt är också ok, men innehåller betydligt mer kolhydrater, vilket riskerar trigga igång min beroendeperson. Morötter fur alle, helt enkelt.

Inga kommentarer: