tisdag 2 februari 2010

Abstinent


Är inne på fjärde dagen - back on track- läge.
En pangförkylning slog till i helgen så gårdagens träningspass med PT fokuserades mest på maken. Morgonens simpass gick bra och det känns som om förkylningen är på väg att ge sig.

Det har gått bra att ta mig tillbaka från förra veckans avvikelse. Efter ett återfall måste reglerna bli än mer strikta och jag behöver ha ännu bättre koll på mina känslor och infall. De kan förleda mig igen. Jag tror att vanföreställningen om mig själv som en ogenomtränglig mur när det gäller till att falla för frestelsen att äta sötsaker, är det farligaste jag har att kämpa mot. Jag måste inse faktum för att kunna hantera verkligheten.

Av någon anledning tänker jag på Gandalf i Sagan om ringen, när han står på den smala, avgrundshöga bron med armarna sträckta framför sig och ropar "THOU SHALL NOT PASS" till den vedervärdiga balrogen/draken. Det är min inställning till mitt missbruk. Du kommer inte förbi här.

Inga kommentarer: