onsdag 11 november 2009

Hotell - livsfara


Är i Oslo för att reka inför kommande projekt. Minibaren är alltid en rejäl utmaning för mig. Denna gång bestod den av en välfylld godisskål, med fatala inslag. Jag tog mod till mig, och bar ner den till receptionen. Jag förklarade varför jag inte vill ha den på rummet och bad dem att inte debitera den (tro att jag ätit upp allt och snott korgen) utan att hon skulle göra en notering. Det om minibaren består av ett kylskåp brukar jag fråga receptionen om det går att låsa. Om inte, får jag/de tömma hela kylen och lägga tillbaka produkterna efter att jag checkat ut. Det är lika med enormt misslyckande att INTE vara proaktiv i de lägena. Det slutar alltid med att jag glufsar i mig allt som finns, oavsett om det är favoritgodis eller inte.
Bäst att ligga steget före!

Inga kommentarer: