söndag 25 oktober 2009

Rödbetor - en fantastisk förrätt


Jag vet inte om det hänger ihop med min beroendeperson, men när jag hittar något jag gillar, så håller jag fast vid det, nästan in absurdum.
Den senaste matflugan för mig är kokta rödbetor med smör och havssalt (och en liten basilikakvist) till förrätt. ENORMT GOTT! (ska ta bild snart och lägga upp).
Du kokar hela, oskalade rödbetor i ca 15 minuter (om betorna är riktigt stora, förläng tiden till 20 minuter). Skala, dela vid behov, lägg en klick smör på, strö lite havssalt och garnera med något grönt.

PS. Bli inte orolig för att det som händer på toa får lite röd ton, du har inte fått problem med levern eller urinblåsan.. Rödbetor avger färg, ordentligt =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mumsigt! Rödbetor ska inhandlas på nästa shoppingtur.
P

Anonym sa...

Bra där! /G