onsdag 17 juni 2009

Glassförbud


Jag läste en artikel i Aftonbladet om att en forskare anser att glassar borde förbjudas. Den höga andelen socker tillsammans med hög fetthalt ansågs hälsovådligt, särskilt för barn.
Jag kan inte annat än att hålla med. För mig som sockerberoende så är glass helt och hållet uteslutet. Även om jag hört någonstans att det finns recept på "GI"-glass så är jag rädd för att även en sådan skapelse skulle fungera som en trigger för mig, eftersom det påminner om just glass.

Jag har inte ätit glass på snart två år (en av de få sötsakerna som jag helt och hållet lyckats hålla mig undan, 100%) och denna sommaren kommer inte att bli något undantag. Det enda som gäller är total avhållsamhet. "Lite" eller "måttligt" existerar inte i min begreppsvärld.

Inga kommentarer: