onsdag 27 maj 2009

Vårruset!


Igår var det dags, jag och 13 000 andra brudar sprang/joggade/promenerade 5 km vid Tekniska Högskolan.  Jag hade satsat på en tid under 30 minuter, en modest satsning, men ändå.
Jag skulle minsann springa/jogga hela vägen i mål.

Till mitt förtret så släppte arrangörerna på för många tjejer samtidigt, vilket gjorde att det blev för trångt i spåret och vi mer eller mindre promenerade första kilometern. Tiden stannade på 29.20, vilket i och för sig innebär att jag höll mitt mål, men tiden hade kunnat bli ännu bättre om man kunnat springa hela vägen.

Vi var över 10 tjejer från Wallmans/Ladies Night som sprang och jag kom trea i de interna tävlingen. Känns bra.

Picknickpåsen vi fick efteråt innehöll lite väl mycket kolhydrater för min smak, men måste ju inte äta allt som bjuds. =)

Ikväll är det dags för ytterligare 13 000 tjejer att springa Vårruset, kör så det ryker!

1 kommentar:

Lily sa...

Bra gjort!! I'm impressed.

Kram,

Lillemor