fredag 8 maj 2009

Intressant hovmästare


Jag var på Cirkus i Stockholm för ett tag sedan och åt middag innan en riktigt bra konsert med Al Jarreau. Jag hade bokat i förväg och beställt en förrätt utan smördeg, som annars ingick i paketet. När jag och mitt sällskap kom fram till hovmästaren tittade hon på mig och sa "Just, det, du har beställt specialförrätt. Gäller det er båda?". Jag svarade ja. Vi satte oss till bords och efter ett tag kom förrätten. Med smördeg. Jag påtalade missen och servitören ursäktade sig tydligt. Han stod för övrigt jämte hovmästaren när vi kom.
Han kom tillbaks efter en stund och hade bytt ut den ENA förrätten. Vi påtalade missen än en gång och nu började han tycka att det var pinsamt. Till slut fick vi båda en superb förrätt utan smördeg. Ha bara tålamod så löser det sig. =)

Inga kommentarer: