lördag 4 april 2009

Minibaren - en onödig utmaning


jag befinner mig i New York på jobbresa (håll utkik i tidningarna imorgon, om du vill veta vem som gör Martin Stenmarck sällskap på årets Ladies Night turné=).

Det är oerhört häftigt att vara i denna stad, med massor av puls och intryck. Vi bor precis några hundra meter från Time Square och det märks.

En utmaning för mig som sockerberoende när det kommer till hotell är minibaren. När kvällen kommer, eller morgonen också för den delen, eller egentligen när som helst som jag är ensam på hotellrummet, så är medvetenheten om vad som finns i det där skåpet brutalt nära. Nästan närmare än skinnet på kroppen.

Jag tog tag i saken och gick ner till receptionen och frågade om vi kunde tömma minibaren och sätta upp en lapp så att housekeeping inte fyller på. De hade en ännu bättre lösning. "Vi låser minibaren". Jag vet inte om jag inbillade mig, men det kändes som att det tog min förfrågan på allvar, vilket kändes skönt.
Nu ska jag äntligen sova. Jag har varit vaken i exakt 24 timmar nu och längtar efter kudden.

Den brutala massakern som inträffat utan för New York idag är ofattbar.
Vi var inte på något sätt i närheten, men det kan inte hjälpas att det kommer obehag över en sådan situation. Tankarna går naturligtvis till offrens nära och kära.

1 kommentar:

Anna Fransson sa...

Skönt att höra att ni inte var i närheten av massakern. Ofattbart att sådant händer. Hoppas ni har det toppen i stora staden. Lås på minibaren var en bra lösning! Kram! /Anna