onsdag 15 april 2009

Kombinationseffekter


Tisdagen den 26 maj är det dags; Gunilla Carlsson debuterar i Vårruset.
5 kilometer ska försvinna under fötterna och i helgen började förberedelserna....

Jag är en van powerwalkare, går gärna 6,5-7 km på en timme i rask fart, ibland med stavar.
Men att gå från powerwalk till löpning har satt sina tydliga spår.

Tävlingsmänniska som jag är lystrar jag inte till möjligheten att "gå" Vårruset, självklart ska jag springa. (Inget illa menat till alla er som går rundan, ni gör ett kanonjobb som ställer upp) 
Men jag behöver utmana mig själv och därför har jag hittat en bra runda på 7 km hemma. Då tränar jag mer än vad som kommer att krävas den 26 maj.

Mitt problem i helgen var att jag körde på från noll till hundra, jag har inte sprungit på ett väldigt bra tag. Så igår kväll kunde jag knappt röra mig, så stel var jag. Träningsvärk har fått ett helt nytt ansikte.  

2 x 7 km på två dagar = overkill.

To be continued.....

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Vårruset borde förbjudas ;)

Gunilla Carlsson sa...

Springer du oxå..? =)

Pernilla sa...

Typ ALDRIG!
Får väl snart börja springa efter Vilmer...