tisdag 7 april 2009

Dags att stålsätta sig


Detta blir andra sommaren för min del.
Förra gången det begav sig gick det faktiskt över förväntan. 
Det är intressant att se hur ett beslut kan formas till en vana, som till slut landar i en självklarenhet.

Innan jag lade om kosten ansåg jag att glass var ett primärt behov. Det var lika viktigt och naturligt för mig som att sova, lägga make up, eller ta på skor innan jag gick utanför dörren. En självklarenhet.

Nu i helgen var jag i New York på jobb. Läs om det här och här om du vill. När solen strålar mot mitt ansikte, och värmen börjar komma, när kläderna blir lättare och leendet kommer naturligt på något sätt, då kommer även glassen som ett naturligt attribut för merparten av befolkningen. Detta var den första helg som jag tänkt på glass på mycket länge.

Så, dags att förnya beslutet, löftet till mig själv att det inte blir någon glass för min del heller denna sommar. Jag måste sätta en nollgräns, något annat är inte genomförbart utan ett brutalt återfall. Så jag väljer bort glass till förmån för färska bär och exotiska frukter (i begränsad skala) det har för mig blivit, en självklarhet. 

Inga kommentarer: