torsdag 12 mars 2009

Välkommen till min blogg!


Det här är något nytt för mig, men det känns riktigt spännande och helt rätt!
Jag kommer att så gott som dagligen låta de av er som vill, få följa mitt förhållande till sockerberoendet som jag har. För snart ett år sedan förstod jag att jag har ett missbruk som jag inte kan ignorera och under året som gått så har jag ivrigt sökt kunskap och erfarenheter, exempel och livsberättelser från både professionella inom området som vanliga gräsrötter med liknande beroenden som jag själv.

Det har varit och är en stor process för mig att hantera ett missbruk och en viktig insikt är att jag inte är ensam. Vi är många som på ett eller annat sätt reagerar negativt eller mycket negativt på socker och kolhydrater i allmänhet.

Förhoppningsvis kan min blogg peppa dig som själv upplever samma situation, och även peppa er som har en sockerberoende i närheten. 

Jag har lyckats hantera mitt beroende omedvetet de första två åren genom GI-metoden, och sedan det sista året brutalt medveten genom insikten om beroendet. Mattips, tanketips, idéer och tankar utlovas! Kommentera gärna, jag gillar nya kontakter och dialog!

Bästa hälsningar,
Gunilla

 

Inga kommentarer: