torsdag 12 mars 2009

Kvinnors företagande - första träffen ikväll


Ikväll startade ett nätverk på initiativ av Växthuset/Företagarna Stockholm.
Vi var sex deltagare och en samtalsledare som vid fyra tillfällen under våren kommer att träffas för att prata alltifrån säljmöten till hur man får ihop livspusslet till visioner och mål, och mycket annat. Och inte minst, utbyta erfarenheter med varandra.
Det blev två intressanta och innehållsrika timmar med spännande samtal!

Matmässigt var det tur att jag fick i mig det gröna äpplet på Evenemangsenheten vid 15.00, för det bjöds på frallor med ljust eller halvmörkt bröd och kaffe/te. Jag tog en god kopp te och köpte med mig grillad kyckling med bambuskott och cashewnötter 19.30.

I mitt tidigare liv (läs; före GI-metodens intåg och före min beroendeinsikt) var just frallor en av mina tydligaste triggers. En trigger är något som sätter igång mitt beroende. En halvmörk fralla kan ju verka harmlös, men den fick mig att bli sugen på Daimstrut eller centerrulle, och framför allt, ännu fler frallor. Nu är det historia och så länge jag äter relativt regelbundet, var 3-4 timma, så klarar jag mig utan större ansträngning.

Inga kommentarer: